Obsah stránek není určen osobám mladším osmnácti let, těhotným a kojícím ženám.

neděle 24. března 2019

Frieling Zinn Pfeife

Taková libůstka do vitrínky



 Frieling Zinn je výrobce různých cínových serepetiček, pohárků, džbánů a obrázků, které mají společné to, že je zdobí nějaký výjev z německého venkova a krátká říkanka.






Ražbu to má, dá se najít třeba zde:
 http://macacke.com/Garage/German_Pewter_Marks.html a na první pohled by se tedy mohlo zdát, že je to nějaká starožitná germánská práce.
Kór když se tyhle krýgly a další jejich výrobky prodávají na aukčních a bazarových serverech za nemalé částky.

 Ale jak by řekl Rick ze zastavárny: "A za tohle to nabízeli, nebo to za to prodali?". Poněvadž a protože:
Jednak se mi nezdá "Germany" na ražbě - každý slušný německý Handwerker by si tam hrdě dal "Deutschland" a ne ono anglofonní "Germany", a pak jsou také patrné spoje na poháru, takže to fakt kvalitní ruční výroba nebude, ale spíš nějakej levnej schmuck z fabriky, dělanej pro turisty.




 Ale nevadí, někdo vzal ten cínovej germánskej pohárek s krásným bavorským výjevem a narouboval na to prosečskej krček z visáku a udělal z toho tak dokonalej kýč, že se mi akorát hodí k fajfkám do vitrínky.

 Sice je to spíš do rubriky "Kdo z vás to má?" nebo "Levně a rychle mit Ladislaus Birne", ale co už, pěkná kuriozitka.
 Koupil jsem to za pár korun a nepoužité - no chtěl bych vidět toho dobrodruha, co by kouřil z cínové hlavičky - a jestli to smontovali ve Frielingu či nějaké jeho podružné výrobě, v Proseči, nebo někdo doma na ponku, to je mi celkem Wurst. :-)


1 komentář:

  1. To je ale nádhera :-) . To by se mi taky hodilo. Mám v obýváku takovou prosklenou vitrínu a tam si ukládám různé starožitnosti . Už tam mám čajovou soupravu, polévkovou mísu, zlaté šperky, atd., ale mám v ní ještě hodně volného místa, takže bych klidně brala i takovou starožitnou dýmku :-) .

    OdpovědětVymazat